تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد
سرخط خبرها

تخلف در ۹۰ درصد ساخت وساز‌های قانونی شهر مشهد

  • کد خبر: ۹۵۳۶۳
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
تخلف در ۹۰ درصد ساخت وساز‌های قانونی شهر مشهد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۹۰ درصد افرادی که پروانه ساختمانی می‌گیرند، مرتکب تخلف می‌شوند و این آمار چشمگیر نشان می‌دهد که علت ریشه‌ای وجود دارد و باید به آن بپردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ۹۰ درصد افرادی که پروانه ساختمانی می‌گیرند، مرتکب تخلف می‌شوند و این آمار چشمگیر نشان می‌دهد که علت ریشه‌ای وجود دارد و باید به آن بپردازیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حمید ضمیری بیان کرد: یکی از اجزای مؤثر بر قیمت مسکن، تخلفات ساختمانی است که هزینه زیادی هم دارد. هزینه پروانه حداکثر ۱۰ درصد روی قیمت مسکن تأثیر دارد که درصد درخور توجهی نیست.

ضمیری افزود: پرداخت هزینه پروانه در مناطق کم برخوردار با مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشمول ۴۰ درصد تخفیف شده است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه سال ۱۳۷۱ دولت، شهرداری باید ظرف مدت ۱۴ روز پروانه ساختمانی را صادر کند، افزود: پیچیدگی ها، استاندارد‌ها و ضوابط ساختمانی ۳۰ سال پیش با الان مقایسه شدنی نیست، ولی در عین حال با حد مطلوب فاصله بسیاری داریم. اکنون فقط در شهرداری صدور پروانه به شکل میانگین ۱۴۸ روز زمان می‌برد.

وی با اشاره به دغدغه مندی شورای اسلامی ششم برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، تصریح کرد: براساس این نگاه، کارگروه مانع زدایی و رونق صنعت ساختمان ذیل این کمیسیون شکل گرفته است تا به صورت تخصصی و دقیق این فرایند‌ها را در همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها ازجمله شهرداری بررسی کند.

وی با اشاره به صدور ۵۰۰۰ پروانه ساختمانی در ۱۰ ماه اخیر در مشهد تصریح کرد: در این مدت تعداد آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، ۱۲ هزار مورد بوده که البته بخشی از آن متعلق به سال‌های قبل، بخشی مربوط به حریم شهر و بخشی دیگر هم مربوط به املاکی بوده که چندین بار برای آن‌ها رأی صادر شده است.

ضمیری با اشاره به ۲۰۰۰ هکتار زمین خالی شمال شرق مشهد، گفت: مدیریت شهری درصدد است که در تعامل با بزرگ مالکان بتواند پیش از تفکیک غیرمجاز، زمینه لازم برای تفکیک زمین‌ها را فراهم کند تا در کنار ساخت مسکن، سرانه‌های خدماتی لازم برای شهروندان را هم تأمین کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->